Royal A-ware lanceert app vanwege consumentenvraag naar weidemelk

Het familiebedrijf Royal A-ware lanceert de ‘Royal A-ware App’. Het zuivelconcern speelt met de app in op de groeiende vraag van Nederlandse klanten naar zuivelproducten die zijn gemaakt van weidemelk.

Volgens Klaas de Jong, COO van A-ware stellen Nederlandse klanten steeds meer eisen aan de wijze waarop een melkveehouder registreert of koeien weidegang krijgen. Met de app kunnen melkveehouders met één handeling op de smartphone dagelijks registeren hoeveel uur de koeien in welke weide hebben gelopen. Royal A-ware betaalt melkveehouders die weidegang met de app registeren een extra premie van €0,25 per 100 kilogram melk. Deze premie komt bovenop de reguliere weidepremie van €0,50 per 100 kilogram melk.

De ‘Royal A-ware App’ wordt stapsgewijs uitgewerkt. De eerste stap is een module waarmee melkveehouders eenvoudig dagelijks kunnen registreren in welke perceel de koeien zijn geweest. Ook plaatst het zuivelbedrijf nieuws in de app.

De app is vanaf begin 2016 beschikbaar. De komende maanden worden gebruikt om de app te testen.

Bron: VMT